jueves, 31 de diciembre de 2015

L'ANGULERU. EL NATALIEGU CON BOLLINOS Y MOÑINES

EL NATALIEGU

Según David Guardado Díez, el 24 d'avientu tenía presencia en munches cases asturianes el Nataliegu, un tueru d'un árbol (les más de les vegaes de carbayu) qu'ardía tola nueche. El día 25 pela mañana garrábase cuando yá morría´l fueu y guardábase fasta l'añu siguiente esperando que llevare la proteición y la felicidá al llar o dexábase como puntu d'apoyu pa sofitar la lleña que se quemaba pa faer el fueu nel añu qu'entamaba. 

L'etnógrafu asturianu Berto Peña (Álberto Álvarez Peña) recoye que nel sieglu VI (d.c.) Martín Dumiense obispu de Braga, nes sos "Correctiones Rusticorum" al falar de los cultos paganos de los Ástures diz que faen ufriendes a los tueros de los árboles. Per otru llau, Xuan Fernández Piloñeta, collaciu de Bertu Peña en Belenos, recoyó en Llavina qu'amás de too el ritual enantes comentáu, faíen unos bollinos de mantega, azucre, güevos y lleche que daben a los rapacinos.

A esti respeuto, Berto Peña recuérdamos que n'Aragón sobro'l Tueru de Nadal asitiábase una torta ritual con un furacu central nel que vertíase vinu ranciu. La torta ufríase al tueru. Esta ufrienda faíala el más pequeñu´l llar. 

Nataliegu con bollinos y moñines

Axuntámosvos dibuxos del Nataliegu pa coloriar n'asturianu, castellán ya inglés.

N'asturianu


En castellán


N'inglés

No hay comentarios:

Publicar un comentario